Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


5. osztály

20200529_082038.jpg

MÁJUS 29.

ÉV VÉGI FELMÉRÉS

KGy és OR oldják meg a feladatot, a többiek gyakorlásképp megcsinálhatják újra, ellenőrizhetik megoldásaikat!

 https://docs.google.com/forms/d/1ujDte_t8UD-J-CRVuaeROippO8r1RWNBHbu-pwu7e5g/edit

HORVÁT

PRIČE ZA DJECU: Tri praščića , Priča o mudrom piliću

https://www.youtube.com/watch?v=knim3-K5470

https://www.youtube.com/watch?v=9hvNUbaR9FM

 

MÁJUS 28.

HORVÁT

Igra s riječima

https://wordwall.net/sh/resource/320237/prona%C4%91i-skrivene-rije%C4%8Di

Karolina: vékony 12. oldal - Másold lehorvátul, magyarul az első szöveget!

Ő Iván. Ez az ő ágya, az ő asztala, az ő lámpája, az ő széke, az ő számítógépe, itt vannak az ő polcai és könyvei is.

MÁJUS 27.

IRODALOM

Év végi felmérés: szövegértés

https://docs.google.com/forms/d/1J7vaRCwSFgzj8cdrBnJZrqNo-6v64AS-9l_72FjSmW4/edit

SZORGALMI:

https://learningapps.org/1536262

https://learningapps.org/view2399941

https://learningapps.org/view4840158

HORVÁT

Leksične vježbe

https://wordwall.net/hr/resource/336668/hrvatski-jezik/stanari-u-slonu

Karolina: vékony könyv 10. oldal
Čije je što? – Kié mi?

Ivan i Maja su brat i sestra. (Ivan és Maja testvérek.) Ivan je njezin brat. (Ivan az ő fivére.) Marija je njegova sestra. (Marija az ő nővére.) Oni su djeca (Ők gyerekek.)

MÁJUS 26.

HORVÁT

Izreke, poslovice

Olvasd el a cikkben szereplő első 35 szólást és közmondást, válaszd ki, melyiknek a magyar megfelelői az alábbiak:

1.Jobb későn mint soha 2. Nem esik messze az alma a fájától 3. A vér nem válik vízzé.  4.Ajándék lónak ne nézd a fogát!  5. Amelyik kutya ugat, az nem harap!

 https://croexpress.eu/zanimljivosti/13818/hrvatske-narodne-izreke-odabrali-smo-vise-od-60-najzanimljivijih/

NYELVTAN

Év végi ismétlés: a mássalhangzótörvények

https://www.youtube.com/watch?v=xKC3D_COUFA

SZORGALMI: Írj mindegyik törvényre példát a füzetbe, és küldd el!

 

MÁJUS 25.

IRODALOM

Témazáró dolgozat

Töltsd ki az alábbi linken található dolgozatot! A feladatlapot többször is megpróbálhatod megoldani, a legjobb eredményedet vesszük figyelembe osztályozáskor! A kitöltési lehetőség utolsó napja: máj. 28. csütörtök

https://docs.google.com/forms/d/1b9FI392kMNvwplY3yIKy6MK9v0IqzXQsZw1eHI4rVxc/edit

HORVÁT

Gramatične vjezbe

Karolina is:

https://wordwall.net/hr/resource/288444/hrvatski-jezik/imenice-rod

https://wordwall.net/hr/resource/2142264/hrvatski-jezik/rod-imenica

 

MÁJUS 22.

NYELVTAN

Év végi ismétlés: hangtan

Oldd meg az alábbi link alatt található szövegértési feladatot, megoldásodat hétfő estig küldd be! Kedden jegyet kapsz rá!

https://docs.google.com/forms/d/1ujDte_t8UD-J-CRVuaeROippO8r1RWNBHbu-pwu7e5g/edit

Nézd meg az alábbi kisfilmeket! ( Ha nincs rá lehetőséged, ismételd át a Tk. 38-43. és az 50-52. oldalakon tanult anyagot!

https://www.youtube.com/watch?v=zE2u3EZRehw

HORVÁT

Ispravak, ocjenjivanje radnje

MA CSAK OLVASSÁTOK EL A DOLGOZAT HELYES VÁLASZAIT!

  1. izlet, kazalište, objed, podne, teren,vodoskok; 2. hajnal, mozi, éjfél, tanítás, uszoda; 3. sjedim, volimo, želite, žuri, mole; 4. 8:45; 5. 10:30; 6. 9:15; 7. 7:41; 8. C; 9. A; 10. A; 11. otthon 12. foci; 13. szombat; 14. tornaterem; 14. semmit.

Karolina: ismételd át a főnevek többes számáról tanultakat, majd oldd meg a vastag könyv 17/2 feladatát! Magyarul is írd oda a szavak jelentését! Ellenőrizd: prijatelji (barátok), udžbenici (tankönyvek), parkovi (parkok), profesori (tanárok), stupovi (oszlopok), učenici (tanulók), štednjaci(gáztűzhelyek), dječaci (fiúk), slike (képek),jastuci (párnák), kraljevi (királyok), puževi (csigák),satovi (órák), sokovi (üdítők),redatelji (rendezők), rječnici (szótárak), dirigenti (karmesterek), inženjeri (mérnökök),  miševi (egerek), vojnici (katonák), stolovi (asztalok), televizori (tévék), prozori (ablakok), noževi (kések), umivaonici (mosdókagylók), nojevi (struccok), skladatelji (zeneszerzők), hladnjaci ( hűtők). – Munkádat küldd el messengeren!

 

MÁJUS 21.

Cesarić: Proljetna kiša

Prepiši pjesmicu u bilježnicu i nacrtaj kišu! Másold le a verset és rajzolj esőt!

http://www.pjesmicezadjecu.com/proljetne-i-uskrsne-pjesmice/proljetna-kisa.html

Karolina: Ismételd át a füzetből, mire végződnek a horvátban a hím, a nő- és semleges nemű főnevek! A mai órán megtanuljuk ezek többes számát (füzetbe írd le): hímnem: -i, nőnem: -e, semlegesnem. –a!! Pld. profesori – tanárok, mame – anyukák, sela – falvak. Tanulmányozd a vastag könyv 14/3 pontját, és jegyzeteld ki a szabályokat, munkádat küldd el messengeren!

MÁJUS 20.

HORVÁT

T. Mihaljević: Što je duga?

http://www.pjesmicezadjecu.com/proljetne-i-uskrsne-pjesmice/sto-je-duga.html

Prepiši pjesmicu u bilježnicu i nacrtaj dugu! Másold le a verset és rajzolj szivárványt!

Radnju možeš ispuniti još i danas! A dolgozatot ma is kitöltheted!

https://docs.google.com/forms/d/12ZsdP6R3s1e4HVIBOzM_fXrAlLkgNn1O22uoyhuMXwQ/edit

Karolina: : Ismételd át a múlt órákon tanult birtokos névmásokat, majd oldd meg a vastag könyv 17/3-as feladatát! Ellenőrizd: To je vaš dirigent. To je moja profesorica. To je njeno dijete. To je naš prijatelj. To je njegov stol. To je njena žena. To je njena mama. To je njegova škola. To je njena učionica. - A munkád küldd el messengeren!

IRODALOM

Összefoglalás

Az aláábbi prezentáció segítségével tanulmányozd át a témakört! A füzetbe az óraszám és a cím felírása után másold le az összes mű íróját, címét és keletkezési dátumát!

https://docs.google.com/presentation/d/1T3nS9GV2ReTo0TwDLMTBenXBJv6AVBVmFrD0XiRjiMg/edit#slide=id.p

MUNKAFÜZET: 118. OLDAL

MÁJUS 19.

HORVÁT

Provjera znanja II.

Ispuni radnju do petka! JAVÍTÁSI LEHETŐSÉG: Töltsd ki a dolgozatot  péntekig!

https://docs.google.com/forms/d/12ZsdP6R3s1e4HVIBOzM_fXrAlLkgNn1O22uoyhuMXwQ/edit

Karolina: Ismételd át a múlt órákon tanult birtokos névmásokat, majd oldd meg a vastag könyv 20/11-es feladatát! Ellenőrizd: moja knjiga, tvoja lopta, njena mačka, njegova lampa, naš reket, vaše jezero. - A munkád küldd el messengeren!

NYELVTAN

A felmérés értékelése, javítása

OLVASD VÉGIG A DOLGOZAT MEGOLDÁSAIT, EREDMÉNYEIT! ( A pontok ismertetésének sorrendje: VÁ, FL, RM, DH, BT, MJ, KK, OR, KGY)

  1. Hangulatfestő szavak: bandukol, ugribugri, pepecsel, somfordál. (0,3,0,1,0,4,3,2,0 pont)
  2. A választáson a szavazók EGYHANGÚLAG megszavazták a jelöltet, tehát EGYELŐRE ő marad az elnök (0,0,0,0,0,0,2,2,0 pont) 3.A tanuló GONDATLAN munkát végzett, ebből az a TANULSÁG, hogy munkája eredménytelen volt. (0,0,0,0,0,2,0,2,0 pont) 4. külső-belső, nagyobb-kisebb, azonos-különböző, nehéz-könnyű (4,1,1,4,0,4,4,2,0 pont)

5. burgonya=krumpli (3,3,3,3,0,3,3,0,0 pont)6. jófejű=okos (2,2,2,2,2,2,2,0,0 pont)

  1. Itatja az egereket=sír (3,3,3,3,3,3,3,3,0 pont) 8. Keresi a kenyerét= dolgozik (8 fő 2p) 12. szöveg 13. címadás (8 fő 2p)  14. A középkorban gazdag földesuraknak voltak malmaik. (3,0,0,3,0,0,0,0,0) 15. Az 1800-as évek közepéig a molnár malomtulajdonos vagy bérlő volt. (3,0,3,0,3,3,3,0,0) 16. A gyáriparosodás a XIX.sz. indult. (3,3,0,3,3,3,3,3,0)

17. A kenyérsütés sosem a molnár dolga volt. (0,0,3,0,0,3,3,0,0) 18: reggel, kelljen, öltözz, viselkedj, udvariasan, játszhatsz, (2,1,0,3,1,3,3,2,0 pont)

 

ÖTÖS, NÉGYES NEM LETT! ÖT FŐÉ HÁRMAS, HÁROM FŐÉ KETTES, EGY FŐÉ EGYES LETT (nem írta meg)

 

MÁJUS 18.

IRODALOM

Twain: Tom Sawyer kalandjai

 

Olvass el a múlt héten megtekintett film (https://www.youtube.com/watch?v=YPYQu6L-J6M) regény változatából egy összefoglalót az OK. 189-193. oldalán! Az olvasás után oldd meg a MF. 116/1 feladatát, megoldásodat lefotózva küldd el!

HORVÁT

Provjera znanja I.

Ispuni radnju do petka! Töltsd ki a dolgozatot péntekig!

https://docs.google.com/forms/d/12ZsdP6R3s1e4HVIBOzM_fXrAlLkgNn1O22uoyhuMXwQ/edit

Karolina: Ismételd át a múlt órákon tanult birtokos névmásokat, majd oldd meg a vastag könyv 19/8. feladatát! Ellenőrzés: Moja mama je iz Zagreba, a moj tata is Pečuha. (a tata=apa a végződése ellenére hímnemű!!) Moj prijatelj se zove marko. Moja prijateljica se zove marija. Ovo je moj pas, on se zove Žućko. Ovdje je moja soba. – A munkád küldd el messengeren!

 

MÁJUS 15.

NYELVTAN

65. óra

Témazáró dolgozat

https://docs.google.com/forms/d/1vNbd6QsMzALO-zzXmPqbvspRRm6hc4pAF6HrlB27WyM/edit

határidő: május 19.

HORVÁT

163. sat

Sumiranje (Összefoglalás)

  1. Folytassuk szóban az 5. lecke összefoglalását a hétfői témazáróra! Olvasd át alaposan a vékony könyv 29-33., és a vastag 41-43. oldalát! Fusd át a gyakorló feladatok megoldásait a vastag könyvben. Bármilyen kérdéssel fordulj bátran segítségért!
  2. Karolina:
  3. : Tanuld meg az ÖVÉK=NJIHOV, NJIHOVA, NJIHOVO birtokos névmást!

Oldd meg a vastag könyv 18/4. feladatát eddig tanultak alapján, majd fotózd le és küldd el a megoldásod!

Ellenőrzés: njen, naša, vaša, njegova, njegov, moj, njegova, njen, tvoj

 

MÁJUS 13.

IRODALOM

66. óra

Móricz: Fillentő (2.)

 

  1. Írd fel a mai óraszámot, címet a füzetbe!
  2. Írd le az OK. 203. oldaláról, mi az elbeszélés!
  3. Oldd meg a MF. 115. oldalán lévő feladatokat! Megoldásod lefotózva küldd el!

 

HORVÁT

161. sat

Vježbe prevođenja

Nastavite riješiti zadatak u RB-i na 54/12! Folytassuk a vastag könyv 54/12 feladatát!

 

  1. U …… popodne zajedno idemo na …….. hrvatskog jezika.
  2. Mi puno ……… .
  3. U …. idemo u ……… na …….. .
  4. U …… idemo na ……. u planine.
  5. U ….. popodne ona ide plivate na ……., a ja igram ….. .
  6. Gyakoroljuk a MIENK, TIETEK birtokos névmásokat! Példák:
  7. : a mi fiunk= NAŠ SIN, a mi iskolánk= NAŠA ŠKOLA, a mi gyerekünk= NAŠE DIJETE

TIETEK: a ti apátok= VAŠ OTAC,  a ti tantermetek- VAŠA UČIONICA, a ti falutok- VAŠE SELO

Ezek alapján fordítsd le horvátra a következő szókapcsolatokat: a mi nagypapánk, a mi nagymamánk, a mi számítógépünk, a ti barátotok, a ti nővéretek, a ti falutok. ( Ellenőrzés: naš djed, naša baka, naše računalo, vaš prijatelj, vaša sestra, vaše selo)

MÁJUS 12.

NELVTAN

 

Összefoglalás

Oldd meg a füzetbe az alábbi feladatokat! Készülj fel a pénteki témazáróra!

  1. Melyik az egyetlen nem hangutánzó, hanem hangulatfestő szó? UGAT, CSAHOL, NYÜSZÍT, SÉTÁL, VONÍT, VAKKANT, MOROG
  2. Javítsd ki a tartalmilag hibásan írt szót: Anyu egyhangúlag morzsolta a kukoricát. Marci tanúságot vont le a tettéből. Ili gondatlanul szökdelt az úton. A tortát egyelőre vágtam.
  3. Mi a JÓSÁG, NAGYOBB, OLVASOTT szavak alaktani képlete?

Ellenőrzés: 1) sétál2) egyhangúan, tanulságot, gondtalanul, egyenlőre

3) szótő + képző, szótő + kötőhangzó + jel, szótő + kötőhangzó + jel

HORVÁT

Pošalji 3 slike o svom selu ili o omiljenom gradu i napiši naslov slikama!

  1. üldj 3 fotót a faludról vagy a kedvenc városodból, és adj címet a képnek! Internetről fotózz vagy régi képeid is elküldheted!

 

MÁJUS 11.

IRODALOM

Móricz: Fillentő (1.)

Olvasd el hangosan a 183-187. oldalon található történetet, közben húzd alá benne a szereplőket, karikázd be a főbb helyszíneket!

HORVÁT

Povratni glagoli

Pročitajte gradivo u RB. na 42/5, te riješite zadatak 51/18! Olvasd el figyelmesen a vastag könyv 42/5 pontját, majd oldd meg az 51/18 feladatot, megoldásodat küldd el lefotózva! (brijati se – borotválkozni, šišati se – nyiratkozni, zabavljati se – szórakozni)

Karolina: Másold le a vastag könyv 13. oldaláról a táblázat feletti szavakat (birtokos névmások) és tanuld meg!

MÁJUS 8.

HORVÁT

158. sat

Gramatične vježbe

Gyakoroljuk a főnevek nemét! Rajzolj a füzetbe 3 oszlopos táblázatot, az első oszlop tetejére írd: HÍMNEM (Muški rod) mshg-ra végződő szavak, a második oszlop tetejére: NŐNEM (Ženski rod) az –a- végű szavak, a harmadik oszlop tetejére: SEMLEGES NEM (=Srednji rod) az –o/e – végű szavak. Ezután írd a táblázatba az alábbi főneveket a megfelelő helyre:

srce, mama, brat, sestrična, suprug, tetak, kćerka, djed, roditelj, dan, jutro, cvijet, sunce, majka, baka, bratić, sin, teta, dijete, muž, otac, veče, škola, oko, svijet ( Karolina is!)

NYELVTAN

Az összetett szavak és elválasztásuk

  1. Oldd meg a MF.  112/1,2,3 feladatokat!Segítséget az alábbi linken találsz: http://helyesen.hu/elvalasztas/

MÁJUS 7.

157. sat

Što radi Mladen? vastag: 52/19

Írd le Mladen heti programját horvátul! Segít a múlt szerdai szöveg!

Karolina: Ismétlés: a horvát főnevek neme. Rajzolj a füzetbe 3 oszlopos táblázatot, az első oszlop tetejére írd: HÍMNEM (Muški rod) mshg-ra végződő szavak, a második oszlop tetejére: NŐNEM (Ženski rod) az –a- végű szavak, a harmadik oszlop tetejére: SEMLEGES NEM (=Srednji rod) az –o/e – végű szavak. Ezután írd a táblázatba az alábbi főneveket a megfelelő helyre:

srce, mama, brat, sestrična, suprug, tetak, kćerka, djed, roditelj, dan, jutro, cvijet

MÁJUS 6.

IRODALOM

NÓGRÁDI: Petepite

Olvasd el figyelmesen az alábbi linken található prezentációt, közben a füzetben az óraszám és a cím alá írd le a szereplőket, és mindegyik neve mellé egy fontos megjegyzést! Munkádat lefotózva küldd el! ( FIGYELEM! Mobiltelefonon lehet, hogy 1 perc, mire betölti a képkockákat!)

https://docs.google.com/presentation/d/13DSkeC7fBs42l1MUkRXAaHigY71vt5HT6nAGjSHpSAQ/edit#slide=id.p

HORVÁT

Pisanje čestitke

  1. Čitajte na internetu čestitke/nézzetek horvát nyelvű köszöntőket az interneten: https://www.google.com/search?q=%C4%8Destitke+za+majcin+dan&rlz=1C1GCEU_huHU821HU821&sxsrf=ALeKk01psKcyfGIyjSAhf7d1ZuQ-V6bEyQ:1588324180795&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwigh9bUqJLpAhVxxoUKHY3dDeQQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1600&bih=762
  2. A neked legjobban tetszőt küldd el messengeren! (Karolina is)

MÁJUS 05.

HORVÁT

Lukić: Srce

  1. Pročitaj i prepiši u bilježnicu pjesmu pod naslovom Majka i sunce! Olvasd el és másold le a verset! (Karolina is!) A másolás alatt illusztráld egy kis rajzzal, majd küldd el a munkád lefotózva messengeren!

http://www.pjesmicezadjecu.com/majcin-dan/srce.html

Segítség a vers magyarul (ezt ne írd le!): Szív – Anyukám szívében dobog az én szívem is. Mikor az övé üti, hogy TAK, az enyém azt, hogy TIK. Az ő szeme meleg, mint a sárga nap szeme. És ebben a meleg szemben lakik az én személyem is.

NYELVTAN

Alaktani elemzések gyakorlása

https://docs.google.com/presentation/d/1fiQLKvzdQ6h4_4vKCkvULZG6DI6VG-52_Mu6Zzn3URQ/edit#slide=id.g76fcebedf8_0_624

MÁJUS 04.

IRODALOM

Fekete István: Február

1. Olvasd el figyelmesen az OK. 175. oldalán található novellát! Húzd alá a könyvben az alábbi kérdésekre a válaszokat!

2.. Milyen évszak és a hét melyik napja volt?

3.  Hogy hívták a lovat, kiket rúgott meg?

4.  Ki, honnan hozta a többi lószőrt?

5. Miért kellett a fiúnak a lószőr és a tőr?

6. Mik okozták a boldog perceket a fiú számára a mezőn?

7. Hány éves a főszereplő?

8. Kik lepték meg a kis vadászt a mezőn?

9.  Mi lett a büntetése?

9. Írd fel a füzetbe a mai óraszámot (63.) és a címet! A 178. oldal aljáról másold ki, mi a novella!

10.  Oldd meg ceruzával az OK. 179/3 feladatát!

HORVÁT

154. sat/óra

Kolumbić: Majka i sunce

  1. Pročitaj i prepiši u bilježnicu pjesmu pod naslovom Majka i sunce! Olvasd el és másold le a verset! (Karolina is!) A másolás alatt illusztráld egy kis rajzzal, majd küldd el a munkád lefotózva messengeren!

http://www.pjesmicezadjecu.com/majcin-dan/majka-i-sunce.html

Segítség a vers magyarul (ezt ne írd le!): Anyu és a nap - Amikor anyu megy, a nap ragyog minden mozdulatában. Nem tudom, anyu vagy a nap sétál –e. Anyu is és a nap is befűtik a világot. Összeölelkezve ők egy virág.

ÁPRILIS 30.

HORVÁT: ANYÁK NAPI RAJZ

ÁPRILIS 29

IRODALOM

KORMOS: ELTŰNTEK AZ ÉGEN - versmásolás

HORVÁT

Što radi Branka? vastag 52/19

Fordítsd le magyarra: U ponedjeljak Branka ide u pizeriju, ona voli pizu. U utorak ide na tečaj hrvatskoga jezika. U srijedu igra tenis. U četvrtak ide na bazen plivati. u petak ide u kino. U subotu ide šetati u šumu. U nedjelju gleda televiziju.

Karolina: https://www.50languages.com/phrasebook/lesson/hu/hr/4/

Írd le, hallgasd az első hat mondatot!

ÁPRILIS 28.

NYELVTAN

A szavak szerkezete 2.

 

  1. Írd a füzetbe az alábbi vázlatot és tanuld meg!

A toldalékok három fajtája: KÉPZŐ, JEL, RAG.

JEL: toldalék, mely módosítja a szó jelentését

Fajtái:

Névszókhoz járuló jelek: - többes szám jele (- k), fokjelek (-bb, leg+bb, legesleg+bb), birtokjel ( pld. apué), birtokos személyjel –m, -d, -je, -nk, -tök, -jük (tűM, tűD, tűJE, tűNK, tűTÖK, tűJÜK), birtoktöbbesítő jel  –i, -ai, -ei, -jai, -jei (tűI, könyvEI, vonatAI, kertJEI, partJAI)

Igékhez járuló jelek: - múlt idő jele (-t/tt), felszólító mód jele (-j), feltételes mód jele (-na, ne, ná, né)

  1. RAG: szózáró toldalék (ban/ben, ról/ről, nak/nek stb.- csak egy ragnak nincs párja, a tárgy ragja: -t pld. tűt, ollót)
  2. A szóban lévő ejtéskönnyítő magánhangzót KÖTŐHANGZÓnak nevezzük.
  3. A magyarban egy szó képlete általában: SZÓTŐ + KÉPZŐ (több is lehet) + JEL + RAG

HORVÁT

 Moj dnevni red

 

  1. Provjeri domaći zadatak! Ellenőrizd a múlt órai házit!

Mirjana ustaje u pet sati u zoru. Ona ide u ured ujutro u sedam sati. Mirjana ide na objed u podne. Ona je veterinar i liječi psa u popodne u 15 sati. U 18 sati predvečer ide kući. Ona gleda televiziju uvečer u 21 sat. Noću u 23:5o ona ide na spavanje. U ponoć spava.

  1. Ismételd a vastag könyv 44/7. pontját!
  2. Pomoću rečenica prošlog sata napiši sastav u radnu bilježnicu u 46/6! A múlt órai mondatok segítségével írd le a napirended horvátul a vastag könyv 46/6 feladatban!

Karolina: A vékony könyv 16. oldaláról Gyűjtsd ki az iskolával kapcsolatos szavakat, kifejezéseket!

ÁPRILIS 27.

HORVÁT

Što radi Mirjana u koje doba dana?

  1. Olvasd el 3x a vastag könyv 44/7-es pontját!
  2. Napišite u bilježnicu što radi Mirjana u koje doba dana! Írjátok le a vékony könyv 30/4 alapján Mirjana napi programját úgy, hogy a megadott horvat szavakból álljon a mondat! (Írd ki az új szavakat: zora-hajnal, predveče – kora este, noću – éjjel, ponoć – éjfél, veterinar-állatorvos, liječi - gyógyítja)
  1. pet, ustaje, Mirjana, u, sati, u zoru
  2. u, ide, ured, u, ona, sedam, ujutro, sati.
  3. ide, objed, u, na, podne, Mirjana.
  4. veterinar, je, Ona, i , psa, liječi, u,popodne, sati, 15
  5. ide, 18 sati, kući,u, predvečer
  6. uvečer, televiziju, ona, u, 21 sat, gleda.
  7. u, noću, 23:5o, spavanje, na, ide, ona.
  8. spava, ponoć, u

Karolina: Írd le emlékezetből a családtagokat kifejező horvát szavakat, melléjük a te családodból a hozzátartozód keresztnevét!

IRODALOM: 61. óra

AZ EMBER VILÁGA – Arany: Családi kör (1.)

  1. A témazáró dolgozat értékelése, javítása: Nyisd meg újra az alábbi linket, és ellenőrizd a kérdések helyes válaszait!

Ötösre senki, 4-esre 3 fő, 3-asra 1fő, 2-esre 2 fő írta meg, de hárman többszöri felszólítás ellenére sem voltak hajlandóak kitölteni öt nap alatt, ezért ők elégtelent kaptak. Átlag:2,4.

1.B  2.B  3.A  4.C  5.B  6.C  7.B  8.C  9.A  10.A  11.B  12.B  13.B  14.C  15.C  16.A  17.B

https://docs.google.com/forms/d/1Acosv7HI-sE4mVg48coYw-SDO4GhO4mdD1tTgoUNZjs/edit

  1. Hallgassátok meg Arany versét, kövessétek az illusztrációkat!

https://www.youtube.com/watch?v=CK682g-ylSU

  1. Oldd meg a MF. 109/2 feladatát! Megoldásod fotózd le és küldd el!

----------------------------------------------------------------------------------

 

60. óra

A szavak szerkezete 1.

 

  1. Színezd be sárgával a szótövek után maradt toldalékokat! Írd a füzetbe:
  1. SEB (fn) + ES (a fn mn lett)  b) LÁT(ige) + ÁS (az ige fn lett)  c) KÉK (mn) + ÜL(a mn ige lett)  d) ÍR (ige) + HAT(ige maradt)

Magyarázat (ne írd!): Az első három szó szótövének szófajaés jelentése is megváltozott a toldalék miatt, a negyedikben csak a jelentés. Szabály a füzetbe:

képző: Toldalék, mely megváltozatja a szó szófaját vagy a jelentését.

Fajtái:

                      a)  névszóból igét képző képzők               pld.: kékül, sebez, felnégyel, dobol  stb.

  1. igéből névszót képző képzők             pld. látás, vívó, főző, kelés
  2. névszóból névszót képző képzők      pld. sebes, zöldség, kettős, pécsi
  3. igéből igét képző képzők                    pld. írhat, írogat, írat

 

  1. Olvasd el párszor figyelmesen a ma és a múlt órán leírtakat! Nagyon fontos, hogy megértsd, megtanuld! Ha kérdésed van, tedd fel messengeren!
  2. Oldd meg a MF. 105/4 feladatát!
  3. Ellenőrizzük!

jó,szép – mn – ság/ség – jóság,szépség - fn

jog, seb – fn – ász/ész – jogász, sebész – fn

só – fn - -s – sós – mn

arc,szín – fn – ú/ű – arcú, színű – mn

öt – szn - -d – ötöd – szn

hat – szn - -dik – hatodik – szn

ír,néz – ige – gat/get – írogat, nézeget – ige

ír, kér – ige – at/et – írat, kéret – ige

hibáz, ül – ige – tat/tet – hibáztat, ültet – ige

olvas, fest – ige – hat/het – olvashat, festhet – ige

  1. Oldd meg a MF. 106/7 és a 109/2 feladatát! A megoldásokat és a füzetbe írtakat lefotózva küldd el!

 

ápr. 24.

Što radi Maja tjekom tjedna?

5.o.: vékony 31/6

Írd le a füzetbe az alábbi mondatokat kiegészítve a képek alapján sorrendben hétfőtől vasárnapig!

U ............... Maja šeta psa.  U ........ ide na bazen.  U ............ vozi bicikl. U ...... ide na tečaj španskog jezika. U ..... igra košarku.  U ....... ide na more. U ......... ide u planine.

Karolina: Gyakorold a családtagok kifejezését horvátul: https://www.50languages.com/phrasebook/lesson/hu/hr/2/

április 23.

HORVÁT

Jezične vježbe

  1. Povežite rečenice u radnoj bilježnici u 47/8 zadatku! Kössétek össze, majd írjátok a füzetbe a vastag könyv 47/8 feladatát!

Karolina: Vékony könyv 16. oldalról írd ki a családtagokat magyarul – horvátul!

április 22.

IRODALOM

Témazáró dolgozat

Az alábbi linkre kattintva oldd meg figyelmesen a feladatokat! Figyelem! KÉTSZER próbálhatod meg kitölteni, a két kitöltés közül a jobb eredményt veszem figyelembe! A kitöltési lehetőség utolsó napja: április 26.

 

https://docs.google.com/forms/d/1Acosv7HI-sE4mVg48coYw-SDO4GhO4mdD1tTgoUNZjs/edit

 

HÁZI FELADAT : A következő órától új témakört veszünk AZ EMBER VILÁGA címmel, melyben családokról, közösségekről, barátokról olvasunk. Olvasd el az OK.169-171. oldalon található verset, számozd be a versszakokat a könyvedben, és adj rövid, találó címet a füzetben minden versszaknak! Megoldásod lefotózva küldd el!

HORVÁT

1. Vékony 30/3 válaszolj a füzetbe!

Karolina: vastag: 21/12

április 21.

magyar nyelvtan

59. óra

A leírás (2.)

 

  1. Írd le a füzetbe a mai óraszámot, címet és az alábbiakat:

A leírás fajtái:

- személyleírás, állatleírás, növényleírás, tárgyleírás, folyamatleírás, tér v. tájleírás

  1. ismétlés (aki nem emlékszik, írja le):

szófajok: főnév(ki?mi?), melléknév(milyen?), számnév(hány? mennyi?), névmás, ige (mit csinál) stb.

névszó: főnév, melléknév, számnév, névmás közös neve – az ige NEM névszó!)

  1. Írjátok a füzetbe az óra számát, új címét: A szavak szerkezete, és írjátok le a szabályt:

tőszó: az a szó, melyhez nem járul toldalék pld. seb, lát, kék, ír

  1. a) Írjátok le az alábbi szavakat: sebes, látás, kékül, írhat

Karikázzátok be a szavak szótövét, azaz: seb, lát, kék, ír.Szabály a füzetbe:

szótő: a szó része, melyhez toldalék járulhat

horvát: Što radi Marko u petak? (1.)

1.: Vékony könyv: 30/2

Írd ki, tanuld meg az új szavakat: ured – iroda, cijelo – egész; prije podne – délelőtt; prije – előtt; zajedno – együtt; vozi – szállítja;

Što radi Marko u petak? Tedd sorrendbe a Marko pénteki programját reggeltől estig!

Ellenőrizzétek: 6, 5, 2, 3, 7, 1, 8, 9, 4, 10

Karolina: https://www.50languages.com/phrasebook/lesson/hu/hr/3/

Hallgasd meg az első és az utolsó három kifejezést!

Szia! Jó napot!  Hogy vagy? Viszontlátásra!

--------------------------------------------------

HNÉPISM: https://docs.google.com/forms/d/1FsHXjZ-DubpLrB0urf_zwL_zZqrV6BoegI7hpIvkwho/edit

április 20

59. óra

Összefoglalás – SZÜLŐFÖLDEM c. témakör

(OK. 140 – 163. oldal)

  1. Keresd meg az olvasókönyvben, füzetben, munkafüzetben, fénymásolaton az alábbi kérdésekre a választ, húzd alá és nézd át SZÓBAN a megtanultakat a következő órai témazáró dolgozatra! NEM KELL ÚJRA LEÍRNI!

 

  1. Mit jelent Keresztury számára a szülőföld fogalma? (143.o.)
  2. Mi a tájleíró költemény? (144.o.)
  3.  Mi az úti levél? (147.o.)
  4. Melyek azok a helyek hazánkban, amelyek a világörökség részei lettek? (MF. 92/1f)
  5. Miről híres Rockenbauer Pál? (149.o.)
  6. Híresebb emberek a környékünkről: Fodor József (születése, halála, tevékenysége), népművészek, tudósok (fénymásolt lap)
  7. Főbb adatok Molnár Ferenc életéből (MF. 98.o. és OK. 160.o.) és A Pál utcai fiúk ( műfaja, keletkezése, szereplői, helyszínei) (OK. 152-161.o. és MF. 99-104.o.)
  1. Oldd meg a MF. 105 és 106. oldalán található feladatokat! Megoldásaidat lefotózva küldd el!

horvát

az osztály feladatai:

 https://www.50languages.com/phrasebook/lesson/hu/hr/9/

https://wordwall.net/hu/resource/519291/priroda-i-dru%c5%a1tvo/dani-u-tjednu

osztfői: Veszélyes anyagok, helyzetek, tényezők

https://www.youtube.com/watch?v=CXfsNOamiO0

 
 

 


Statisztika

Online: 2
Összes: 91925
Hónap: 1232
Nap: 38